Borja Olazabal, Garapen Jasangarrirako eta Mugikortasuneko zinegotzia. / Irungo Udala

Irungo Udalak zenbait erabaki hartu berri ditu mugikortasunaren arloan hobekuntzak eragiteko, batzuk pandemiaren ondorioekin lotuta, batez ere oinezkoentzako eta txirrindularientzako espazio zabalagoak sortzeko. Jarduera-ildo hori lehen urratsak ematen hasi den Mugikortasun Jasangarrirako Plan berriak jorratuko dituen gaietako bat da.

«Beste gauza askotan bezala, hiriko mugikortasuna ez da berdina izango COVID-19aren aurretik eta ondoren. Aldaketa batzuk gertatzen ari ziren eta pandemia honek prozesua bizkortu zuen. Irungo Udalari funtsezko une batean helduko zaio: gure Hiri Mugikortasun Jasangarrirako Plan berriaren hasiera betean; plan honek koronabirusak alor horretan mahai gainean jarri dituen ondorioak jaso beharko ditu», azpimarratu du gaur Miguel Angel Paez ordezkariak.

Ildo horretan, Hirigintza arloak HMJP berria berreraikitzeko lanak agindu ditu, eta indarrean dagoen plana ordeztuko du, 10 urte inguruko indarraldiarekin. «Hurrengo urteetan mugikortasuna izango denaren oinarriak jartzeko unea da, eta orain arte bezala egin nahi dugu: adostasunetik eta elkarrizketatik abiatuta. Hiriak lanerako foro bat du, baterako erabakiak hartzeko eredu izan dena, non bidegorriaren zati bakoitzeraino ikusten den, non eztabaidagai diren proposamen guzti-guztiak eramaten diren dagokion azalpen teknikoarekin», gaineratu zuen Paezek.

Indarrean dagoen Mugikortasun Planaren emaitzetatik abiatuta, gaur egun martxan dagoen faseak jarduera-ildo zehatz batzuk marraztuko ditu egungo egoerara egokitzeko, non genero-ikuspegia eta mugikortasuna zero isurketa eta osasungarriagoa eta seguruagoa izango diren. Linea horiek oinezkoa espaloi eroso eta atseginak dituen hiri-ereduaren protagonista gisa berreskuratzen jarraitzea, bizikleta-erreiak indartzea eta txirrindularien beste behar batzuk asetzea (aparkalekuak, alokairuak, etab.), trafikoa moteltzea, automobilaren erabilera bereizi gabe murrizteko eta garraio publiko iraunkorrago baten erabilera sustatzeko, besteak beste, petrolioaz bestelako erregaiak erabiliko dituena.

Bestalde, Borja Olazabal Mugikortasuneko ordezkariak adierazi duenez, «HMJP berriarekin eta orain arte pilatutako esperientziarekin berritzaileak eta ausartak izaten jarraitzeko aukera dugu, baita irundarren mugikortasun-premia berriei erantzuteko erronka ere». Arloaren arabera, Irungo Udalak Garapen Jasangarrirako Helburuak lortzeko duen konpromisoaren beste adierazgarri bat da lan hau; zehazki, 3. helburua (osasuna eta ongizatea) lortze aldera bizimodu osasuntsuak eta kalitateko hiri inguruneak bilatzearena eta, gainera, 11. helburua (hiri eta erkidego jasangarriak) lortze aldera Euskadiko hiriek energiaren % 60-80 kontsumitzen dutela eta emisioen % 75 igortzen dutela kontuan izanik atmosferaren kutsadura kontrolatzearena.

2021-2025aldirako HMJP planak hainbat zeregin eta lan garatu beharko ditu, hainbat fase eta etapatan, hirian mugikortasun-politika bat definitzea ahalbidetuko dutenak oro har, aztertutako agertoki bakoitzean hautemandako hutsuneetarako neurri zuzentzaileak proposatuz, bai eta hiri atseginagoa lortzeko proposamen batzuk ere.

Plana idazteko aurrekontua 120.000 eurokoa da, eta gauzatzeko epea 6 hilabetekoa, gutxi gorabehera.