ENEEK ha dado a conocer el balance de la
agricultura ecológica en 2017
Bioterra 2018: la cita con los productos
ecológicos, la bioconstrucción, las energías renovables
y el consumo responsable cumple 15 años
(Irun, 23 de abril de 2018). Este año Bioterra está de aniversario. Llega a su ‘adolescencia’ con la
celebración de la 15 edición y lo hace en un excelente estado de salud. En 2004
está feria productos ecológicos, la bioconstrucción, las energías renovables
y el consumo responsable abría sus puertas con 70 expositores y algo más de
6.000 visitantes. Hoy Bioterra se ha convertido en una de las principales citas
del sector, con una asistencia media de visitantes en torno a las 12.000
personas y de 170 expositores.
Una evolución
que Bioterra ha querido reflejar en una nueva imagen con
un nuevo logotipo más actual, minimalista, que pone el acento en el nombre de
la feria, reforzando la
palabra Bioterra , conocida en amplios sectores del público
tanto general como profesional.
Bioterra 2018
Bioterra 2018 se
va a celebrar del 1 al 3 de junio en Ficoba, el recinto ferial de Gipuzkoa. Un
año más va a alcanzar el 100% los objetivos de comercialización, por lo que la
feria ofrecerá una amplia oferta a los visitantes en los tres pabellones y la
zona de exposición exterior de Ficoba.
Lógicamente la agricultura ecológica es uno de los
sectores con más presencia en la feria y uno de los de mayor atractivo para el
visitante. Pero el público ha ido evolucionando y para dar respuesta a esas
inquietudes Bioterra también lo ha hecho para ofrecer una visión global de la
cultura ecológica y de la sostenibilidad. Por ello ha sumado a las propuestas
relacionadas con la alimentación ecológica y salud, otras como la
bioconstrucción, la cosmética ecológica o la moda sostenible.
La moda sostenible va a contar esta edición con toda una mañana de
conferencias que correrán a cargo de la Asociación de la Moda Sostenible de
España y del Cluster de la Moda de Gipuzkoa (GK).
En la rueda de prensa
celebrada esta mañana en Ficoba con representantes de diversos sectores que
estarán en la feria Garbiñe
Tolosa , de la empresa Maripuri
Tijeritas , expositora de Bioterra, ha comentado que “todavía hay mucha
desinformación y los consumidores se pierden en sellos, certificaciones,
términos amb iguos, y publicidad
engañosa, cuando hablamos de moda sostenible”. Asimismo, ha destacado que “una
producción textil sostenible real no es barata, pero si es durable y de
calidad, y apoyar este tipo de consumo es apoyar el Planeta,
es apoyar un modo de vida y una producción con futuro, es generar puestos de
trabajos y enriquecer la economía local. Bioterra es un foro en el que abordar y divulgar todos
estos temas”.
En la rueda de prensa tamb ién ha participado Xabier Mendizabal, responsable
de restaurante vegetariano “El Curry Verde”, que participará en el espacio “Sukaldean” de Bioterra con una
demostración de cocina vegetariana del mundo. Mendizábal ha querido resaltar en
su intervención la influencia que ha tenido para su negocio contar con una
feria como Bioterra. “A nosotros desde el punto de vista profesional, ha
señalado, Bioterra nos brinda la oportunidad de conocer nuevos proveedores y
reforzar la relación con los que ya tenemos. Pero Bioterra, desde una
perspectiva más amplia, es la respuesta a la creciente preocupación e interés
por un modo de consumo alimenticio más sostenible. Es algo que observamos entre
nuestros clientes, son conscientes de que
el consumo repercute en repercute en nuestro entorno y por
eso son cada día más los que optan por el consumo de productos ecológicos”.
La agricultura ecológica
Como ha comentado hoy el Consejo de
Alimentación y Agricultura Ecológica de Euskadi (ENEEK) en la rueda de prensa
celebrada en Ficoba, este año tamb ién
se han obtenido cifras positivas en la agricultura ecológica, con un
crecimiento del 5 % en número de agentes
y un 25% de superficie.
Gipuzkoa, aun
siendo el que
menor repercusión tiene en cuanto a extensión territorial se refiere, sigue
manteniendo el mayor número de agentes en el ámb ito: de entre los 10 agentes ecológicos de Euskadi, 4
pertenecen a Gipuzkoa.
Otro dato destacable es la implantación de
las empresas de transformación ecológicas en este territorio, ya que de entre
todas las empresas de transformación verificadas por ENEEK, el 44% se
encuentran en Gipuzkoa. En total, 87 actividades han quedado confirmadas. Las
más importantes son la panadería, las conservas vegetales, la fabricación de
sidra, las empresas de transformación de productos lácteos y las salas de
despiece.
Aunque no hay datos exactos sobre el
consumo de productos ecológicos, a finales del año 2017 hemos tenido varias
noticias positivas al respecto. Por un lado, a nivel estatal, ha subido el
consumo de productos ecológicos: en el año 2017 tuvo un crecimiento del 14 %.
En Euskadi, no hay datos concretos en este ámb ito,
pero sin duda alguna podemos tomar como referencia la tendencia que ha habido
en el Estado.
Existen varias razones para reforzar esta
idea: por un lado, el número de establecimientos certificados para la venta de
productos ecológicos (en este momento, 26 establecimientos cuentan con la
garantía de ENEEK, entre ellos varios distribuidores importantes); por otro
lado, las empresas de transformación y comercialización inscritas en el censo
de ENEEK han pasado de ser 75 empresas en el año 2016 a convertirse en 95
empresas en el año 2017, y se ha registrado una facturación de 20.390.421,22€,
un 22% más que en 2016.
La diversidad de la agricultura ecológica
vasca se verá reflejada una vez más en Bioterra. Con la coordinación y el apoyo
de ENEEK, los agentes ecológicos vascos tendrán la oportunidad de ofertar sus
productos: hortalizas, plantas, conservas de verduras, conservas de platos
preparados, panes y panecillos, queso, sidra, vino, frutos secos y demás. Para
ello, contarán con un espacio de 108 metros cuadrados ,
llamado EkoEuskadi.
Arantza Eguskiza, presidenta de ENEEK, ha
participado hoy en la rueda de prensa de presentación de Bioterra, y ha
comentado así: “Para ENEEK, Bioterra es un punto de encuentro importante para
mantener un trato directo con el público de Euskal Herria ”. Por ello,
organizaremos varias iniciativas para fomentar los beneficios que la producción
local de productos ecológicos y su consumo tienen para el público y el medio amb iente.
Entre otros, ENEEK creará un espacio en
Bioterra, para dar información sobre la agricultura y la alimentación ecológica;
ofrecer obras de teatro para todos los públicos, el sábado y el domingo por la
tarde, con el fin de advertir sobre la importancia de la alimentación
saludable; y realizar talleres sobre la diversidad y el suelo fértil, dirigidos
a las familias, el sábado y el domingo por la mañana y por la tarde. Además de
eso, el viernes y el domingo por la tarde se han organizado unas charlas para
dar a conocer SAREKO, un nuevo proyecto basado en conformar una red de
relaciones entre los productores de alimentos ecológicos y los hosteleros de
Donostialdea. A parte de eso, hemos organizado junto con Bioterra un taller de
plantación, dirigido a los más pequeños”.
Datos prácticos
La 15 edición de
Bioterra abrirá sus puertas del viernes
1 de junio al domingo 3 de junio. La inauguración oficial tendrá lugar a
las 12.00 horas del viernes 1 de junio.
La feria tendrá horario ininterrumpido de 10.00 a 20.00 horas el
viernes y el domingo, mientras que
el sábado se prolongará hasta las 21.00 horas. Precio de la
entrada: 3€ (niños hasta 12 años,
gratuito). Parking gratuito.
Parada de Euskotren a 50
metros .
ENEEKek 2017ko
nekazaritza ekologikoaren balantzea ezagutzera eman du 2018 Bioterran: produktu ekologikoen, bioeraikuntzaren, energia berriztagarrien eta
kontsumo arduratsuaren hitzorduak 15 urte bete ditu
(Irunen, 2018ko apirilaren
23an). Aurten, Bioterraren urtemuga
da. 15. edizioarekin ‘nerabezarora’ iritsi da, eta osasun-egoera bikainean egin
du gainera. Produktu ekologikoen, bioeraikuntzaren, energia berriztagarrien eta
kontsumo arduratsuaren azoka honek 2004an ireki zituen ateak, 70 erakusmahairekin,
eta 6.000 bisitari baino zertxobait gehiago izan zituen. Gaur, sektoreko
hitzordu garrantzitsuenetako bat da Bioterra, batez beste 12.000 bisitari eta
1270 erakusmahairekin.
Bioterrak bilakaera hori irudi berri batean islatu nahi izan du. Horregatik,
logotipo berria egin du, eguneratua, minimalista, azokaren izena nabarmenduz
eta publiko orokorreko zein profesionaleko sektore zabaletan ezaguna den Bioterra
hitzari indarra emanez.
Bioterra 2018
Bioterra 2018 ekainaren 1etik 3ra bitartean egingo da Ficoban,
Gipuzkoako azoka-barrutian. Aurten ere komertzializazioko xedeak % 100 beteko
ditu, eta bisitarientzako eskaintza zabala edukiko du, Ficobaren hiru
pabiloietan zein kanpoko erakusketa-zonan.
Logikoa denez, nekazaritza
ekologikoa azokako sektore garrantzitsuenetako bat da, eta
bisitariarentzako erakargarrienetako bat ere bai. Baina publikoak ere bilakaera
bat izan du, eta kezka berri horiei erantzuteko, Bioterrak kultura
ekologikoaren eta iraunkortasunaren ikuspegi orokor bat eman nahi izan du. Horregatik,
elikadura ekologikoarekin eta osasunarekin zerikusia duten proposamenekin
batera, beste gai batzuk ekarriko dizkigu, esaterako, bioeraikuntza, kosmetika
ekologikoa edo moda iraunkorra.
Edizio honetan, bai Espainiako Moda Iraunkorraren Elkarteak bai Gipuzkoako
Modaren Klusterrak hitzaldiak emango dituzte, goiz oso batez, moda iraunkorrari buruz.
Gaur goizean, Ficoban, azokan egongo diren sektore ezberdinetako
ordezkariek prentsaurrekoa eman dute, eta, horien artean, Bioterran erakusketaria
izango den Maripuri Tijeritas enpresako Garbiñe Tolosak honela esan du: “Moda
iraunkorraz hitz egiten dugunean oraindik ere informazio falta handia dago eta
kontsumitzaileek haria galtzen dute zigiluez, ziurtagiriez, termino
zalantzagarriez eta publizitate iruzurtiaz hitz egiten dugunean”. Halaber, honela azpimarratu du: “Arropa-ekoizpen iraunkorra ez da merkea,
baina bai iraunkorra eta kalitatezkoa, eta kontsumo-mota hori bultzatzen
badugu, planetari laguntzeaz gainera etorkizuna duen bizimodu- eta ekoizpen-mota
bat babestuko dugu, lanpostuak sortzen eta bertako ekonomia aberasten dituelako.
Bioterra gai horiek guztiak jorratzeko eta zabaltzeko foro bat da”.
Prentsaurrekoan izan da ere Xabier Mendizabal, “El Curry Verde” jatetxe
begetarianoko arduraduna. Bioterrako “Sukaldean”
gunean parte hartuko du, munduko sukaldaritza begetarianoaren erakusketa
batekin. Mendizábalek bere negoziorako Bioterra bezalako azoka batek zer-nolako
garrantzia izan duen azpimarratu nahi izan du. “Guri, ikuspegi profesional
batetik, Bioterrak hornitzaile berriak ezagutzeko eta jada baditugun
hornitzaileekin harremana estutzeko aukera ematen digu, azpimarratu du. Baina,
Bioterrak, ikuspegi zabalago batetik, elikadura-kontsumo iraunkor bati buruz
areagotzen ari den kezkari eta interesari erantzuten dio. Gure bezeroekin ikusten
dugu hori, badakite kontsumoak gure ingurumenari eragiten diola, eta,
horregatik, gero eta pertsona gehiagok produktu ekologikoak kontsumitzea
erabakitzen du”.
Nekazaritza
ekologikoa
Euskadiko
Nekazaritza eta Elikadura Ekologikoaren Kontseiluak (ENEEK) gaur Ficoban
ospatutako prentsaurrekoan adierazi duenez, aurten ere, zifra positiboak izan
dira nekazatitza ekologikoan, eragile kopuruan %5 eta azaleran %25-ko
hazkundearekin.
Gipuzkoan
azalerari dagokionez indar gutxien duena izanda ere, eragile-kopuruaren
esparruan indar gehien duena izaten jarraitzen du: Euskadiko
eragile ekologikoen 10etik 4 Gipuzkoarrak dira.
Nabarmentzeko
modukoa den beste datu bat da eraldaketa-enpresa ekologikoek Lurralde honetan
duten ezarpena, gipuzkoarrak baitira ENEEKek ziurtatutako eraldatzaile guztien
%44. Gipuzkoan, ziurtatutako 87 jarduera daude guztira. Indar gehien okintzak,
kontserba bejetalek, sagardogintzak, esnekien eraldaketa enpresak eta
zatiketa-gelak daukate.
Elikagai ekologikoen
kontsumori buruzko datu zehatzik ez badira ere, 2017aren bukaeran gai honi
buruzko zenbait albiste positibo jaso dira. Alde batetik, Estatu mailan
elikagai ekologikoen kontsumoak izan duen hazkundea: 2017. Urtean %14 egin zuen
gora. Alor honetan Euskadiko datu konkreturik ez dago, baina Estatuan izan den
joera gurean ere aintzat hartu daiteke, zalantzarik gabe.
Iritzi hau
indartzeko badira arrazoiak: alde batetik, elikagai ekologikoen salmentarako
ziurtatuta dauden saltokien kopurua (momentu honetan, 26 establezimenduk dute
ENEEKren bermea, tartean zenbait banatzaile handi); beste aldetik, ENEELen
erroldan inskribatutako eraldaketa eta merkaturatze enpresak 2016an 75
izatetik, 2017. Urtean 95 izatera pasatu dira eta erregistratutako fakturazioa
20.390.421,22€-takoa izan da, 2016an baino %22 gehiago.
Euskal
nekazaritza ekologikoaren aniztasuna irudikatuta geratuko da beste behin
Bioterran. ENEEKetik koordinatu eta laguntzen duen EkoEuskadi gunearen 108
metro koadroetan, ortuariak, landareak, barazki kontserbak, plater prestatuen
kontserbak, ogia eta opilak, gazta, sagardoa, ardoa, fruitu lehorrak eta
bestelakoak eskainiko dituzte eragile ekologiko euskaldunek.
Arantza
Eguskiza, ENEEKeko lehendakaria, izan da gaur Bioterra aurkezteko egin den
prentsaurrekoan eta bertan adierazi duenez “Bioterra Euskal Herriko
jendartearekin harreman zuzena izateko topagune garrantzitsua da ENEEKrentzat.
Horregatik, bertoko ekoizpen ekologikoak eta honen produktuen kontsumoak
jendarteari eta ingurumenari dakarzkion onurak zabaltzeko ekimenak antolatuko
ditugu.
Besteak beste,
ENEEKek Bioterran sortuko duen espazioan nekazaritza eta elikadura
ekologikoaren inguruko informazioa emango da publiko guztientzat zuzendutako
antzerki-emanaldiak egongo dira larunbata eta igande arratsaldean elikadura
osasuntsuaren garrantziaz ohartarazteko eta familiei zuzendutako bioaniztasuna
eta lurzoru emankorraren inguruko tailerra eskainiko da larunbata eta igande
goizean eta arratsaldean. Honez gain, SAREKO proiektu berria aurkezteko hitzaldiak
antolatuko dira ostiral eta igande arratsaldean, elikagai ekologiko ekoizleen
eta Donostialdeako ostalarien arteko harreman
sarea egituratzean oinarritzen den proiektua ezagutarazteko. Horrez
gain, Bioterrarekin batera, haurrei zuzendutako landaketa-tailerra antolatuko
dugu”.
Datu praktikoak
Bioterraren 15. edizioa ekainaren 1etik (ostirala) ekainaren 3ra (igandea) egingo da. Inaugurazio
ofiziala ekainaren 1ean (ostirala) izango da, 12:00etan.
Azokak ordutegi
iraunkorra izango du 10:00etatik 20:00etara ostiralean eta igandean;
larunbatean, aldiz, 21:00ak arte luzatuko da. Sarrera-prezioa: 3€ (12 urtera arteko haurrak doan).
Aparkalekua doan. Euskotrenen
geralekua 50 metrora.
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